آیا نصب کانال های پیش ساخته به تخصص خاصی نیاز دارد؟

نصب کانال های پیش ساخته هدایت آب بسیار ساده بوده و توسط بنّاهای معمولی نیز قابل انجام است. به طور کلی نکاتی که در هنگام نصب می بایست رعایت شود عبارتند از:

رعایت میزان بتن مورد نیاز در اطراف کانال

هر کانال اسکچ نصب مخصوص به خود را دارد. به این معنی که میزان بتن مورد نیاز در اطراف کانال که به عنوان بستر نگهدارنده ی آن عمل می کند، در کلاس های مقاومت وزنی گوناگون ، متفاوت است. در صفحه ی اصلی وب سایت، با کلیک روی دکمه ی جزئیات، برای هر محصول ابعاد و اسکچ نصب آن کانال ، قابل مشاهده می باشد. در تصویر زیر یک نمونه از اسکچ های نصب که برای کانال پیش ساخته چدنی در کلاس C250 است را ملاحظه می فرمایید:

نصب کانال پیش ساخته آب 40239

نمونه اسکچ نصب کانال های پیش ساخته


آب بندی درزها

با توجه به اینکه بدنه ی تمامی کانال های پیش ساخته تولید شرکت هاراتون، از جنس پلی پروپیلن می باشد، بهترین گزینه برای آب بندی درز بین کانال ها ، اتصالات خروجی و ته بند ها ، چسب پلی اورتان می باشد.


نحوه ی اتصال کانال به عایق

عایق کف در بام یا تراس می بایست از زیر کانال عبور کرده و به داخل لوله فاضلاب چسبانده شود و یا روی کف خواب اورلب گردد. سپس روی عایق مقداری بتن ریخته می شود و کانال در تراز ارتفاعی مورد نظر جاگذاری می گردد.


نمونه نحوه اتصال عایق در کف بام یا تراس

نمونه نحوه اتصال عایق در کف بام یا تراس


نحوه ی تعبیه خروجی ها

در هر ماژول یک متری امکان تعبیه خروجی از کف در کانال دیده شده است. برای اتصال کانال پیش ساخته به لوله فاضلاب، کانال را می بایست در نقطه ی مورد نظر توسط گردبر سوراخ نموده و مستقیما یا به وسیله ی تبدیل به لوله ی فاضلاب متصل نمود.